Meditaties

In het Energiecafé is iedereen welkom!

Aandacht hebben voor wat er is. Voor een kort of juist langer moment. Er zijn diverse mogelijkheden om dit te oefenen, zoals: het nemen van een ademruimte, het doen van een bodyscan of een loopmeditatie.  

Deze bied ik je aan, zodat je alvast een beeld kan krijgen wat je in de training kan verwachten.

De ademruimte

We kennen het allemaal. Op de automatische piloot door het leven gaan. Meegesleept door alle dag en niet door hebben dat stress, spanning en ongemak zich in je lichaam ophoopt.  Even stoppen, contact maken, en opmerken hoe het gaat. Vervolgens een keus maken hoe je verder wilt gaan. Een moment van aandacht is een manier om tot jezelf te komen en ruimte te creëren.

Dit fragment, de ademruimte, is dat moment voor jezelf.

De bodyscan

Je staat op, wordt wakker, doet je dagelijkse work-out, gaat douchen, kleedt je aan, ontbijt en pakt je spullen om naar je werk te gaan. Heb je bewust contact gemaakt met je lijf en alle losse lichaamsdelen toen je hier mee bezig was? Door regelmatig tijd te nemen voor een bodyscan, stap je uit je hoofd, leer je aandacht te richten, en maak je contact met je lichaam. Bovendien leer je beter zorgen voor je lichaam!

De bodyscan een moment speciaal voor jou!

Loopmeditatie

“Achter de feiten aan lopen” en “jezelf voorbij lopen” zijn uitspraken waar iedereen weleens tegen aan loopt. Tijdens de loopmeditatie ben je heel bewust van iedere stap, bewust van je lijf en bewust van je omgeving. Je verplaatst de aandacht vanuit je hoofd naar je lijf. Een mooie afwisseling van het zittend mediteren en heel eenvoudig te oefenen, ook als je van je stoel naar de printer loopt. 

“Toen de Boeddha ontwaakte, liep hij met volle aandacht de natuur in en genoot van alles wat hij waarnam.”